söndag 17 juni 2012

Vi är viktiga!

Jag läser flera andra bloggar med människor som har olika slags psykisk ohälsa. Det är så himla bra för mig!

Någon ligger inlagd. Någon går på behandling i öppenvården. Någon har haft bloggen som terapi när hon mått dåligt men nu slutat skriva för att hon mår bra. Någon mår bra och fortsätter skriva. Bra dagar blandas med mindre bra. Livet rullar på med alla dess skiftningar.

Tack alla bloggare, jag lär mig så mycket av er. Ni sätter ord på saker jag själv inte kunnat uttrycka. Ni inspirerar mig. Jag känner igen mig i det ni skriver och ni får mig att känna att jag inte är ensam.

Ju mer jag läser av er, desto närmre kommer jag er, ni blir så sakta mina vänner. <3 Tillsammans är vi starka!

Gå in på http://www.hjarnkoll.se/ för att hitta intressanta bloggare att följa du med.


3 kommentarer:

Vardagsninjan sa...

känner precis samma ord som du skriver ned. vikten med andras bloggar av de som mår dåligt.

har fått frågor om det verkligen är så bra att lägga ned tid på att skriva om ohälsa (även om det är så så mycket jag ännu inte vågar skriva om), läsa om psykisk ohälsa var dag.
svarar alltid att det är en värme i alla de bloggar jag läser, ingen som triggar eller förgyller det jobbiga (av de jag läser).
att det blir enklare för mig att hantera min vardag, för som du skriver man är inte ensam. även om man går hemma hela dagarna eller är på ett jobb (testat båda) så är ensamheten värst.

du och de andra bloggare jag läser och de jag kommer börja läsa är guld värda! tack själ <3

tolv år, en ung man!
om ~tio år kanske du har barnbarn, då får du vara mamma igen ;)
hoppas hans födelsedag blev fin fin!

kram

KIA sa...

Ja vi behöver varandra, allihop. Kram

KIA sa...

... och jag håller med, det är mycket jag ännu inte vågat skriva om