lördag 2 juni 2012

Snopet

Vi lastar cyklarna där bak på bilen och kör i rivstart iväg mot Höör. Vi är lite sena, 30 minuter kvar innan de stänger starten på Ringsjön runt. Vi kommer fram minutrarna innan klockan slår tio. F lyfter av cyklarna. "Du, din cykel är låst, har du nyckel?"

Men nej det har jag inte. Jag brukar ju inte låsa cykeln när den står i garaget, så nyckeln skulle ju inte behövas. Jag minns nu att jag hade haft cykeln stående utomhus för några dagar sedan, och då hade jag låst den. Jag cyklade visst aldrig på den efter det, så den blev aldrig upplåst. Stor suck, tala om snopet. F får cykla själv, och jag kör hem så länge, för att hämta honom några timmar senare när han cyklat sina 65 km.

Ärligt talat så var det kanske lika bra. Jag har ingen 'go' i kroppen, jag vet inte om jag hade fixat att cykla så långt. Jag hade redan förvarnat F att jag inte skulle fixa att cykla så snabbt som vi brukar, min kropp 'vill inte' det, den rör sig lååångsamt. Nu fick F cykla i sin egen takt.

Jag hoppas bara att han har bättre väder än vi har här, just nu haglar det utanför fönstret.

Inga kommentarer: