torsdag 14 juni 2012

Det ska gå

Jag har bestämt mig nu. Jag ska komma tillbaka till samma nivå som innan, jag tänker inte ge upp. Jag står inte ut med tanken att jag skulle gå här hemma och inte få tummarna loss, inte få något gjort. Jag mår inte bra av att göra ingenting, jag skulle bara gå ner mig mer och mer.

20 timmars arbete ska det bli i veckan igen. Det ska gå att hålla mig frisk. Det känns väldigt bra nu när jag tagit det här beslutet, nu har jag ett mål. Om två veckor ska jag vara tillbaka.

Jag har lite att jobba med dock. Mindfulness, mindfulness, mindfulness, det är medicinen, att vara ständigt närvarande i mig själv. Att inte stressa iväg.  Att få ner tempot och skrida fram. Att ha koll på andningen så den inte lägger sig i bröstet utan djupnar i magen. Att ta paus. Att fylla på energi genom att göra roliga saker. Att ha lagom med aktiviteter i veckorna. Att röra mig. Att gå, cykla, dansa, göra Tai chi. Att meditera. Att vara ute i naturen. Att skapa. Att använda händerna.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Nu kikar jag in hos dig. Ska ta mig en tur i din blogg. Känner sååå igen dina tankar om hur man ska hålla sig flytande mellan sjukdom och arbetsliv.

KIA sa...

Kul att du är här :) Nej det är ingen lätt balansgång...

<3