tisdag 12 juni 2012

Trädgårdsglädje

Den blommande vallmon lockade ut mig utomhus idag. Jag har legat i sängen med nedfällda persienner i två dagar pga migrän så det var skönt att äntligen komma ut i trädgården.

För första gången har jag sett två svartvita flugsnappare i trädgården. De är tydligen vanliga trädgårdsfåglar, men jag har aldrig sett dem här. Jag såg även när talgoxen matade sin unge med talg från talgbollen, mitt utanför fönstret.

Igelkotten gömde sig i oreganon hela eftermiddagen. Jag satt redo med kameran för att ta en bild, men han ville inte röra på sig. I andra halvlek Grekland-Tjeckien knackade intuitionen på att det var dags att fånga igelkotten på bild. Och mycket riktigt, när jag kom ut med kameran fanns han där i gången...









2 kommentarer:

Anonym sa...

En vänlig grönskas rika dräkt....

KIA sa...

...har smyckat dal och ängar :)