lördag 30 juni 2012

Hovmästar'n, det sprattlar en fluga i mitt vin!

Nu finns det ju ingen hovmästare här hemma, så jag får ta bort flugan själv. Ja, jag tyckte jag gjort mej väl förtjänt av ett glas rött efter denna dag. (Det tyckte tydligen flugan också.)

Vi har haft ena halvan av stora trädgårdsröjarhelgen idag. Klippt 110 meter häck och ansat lite på buskar här och där. Klippt, sågat, räfsat, burit, ja gud vet allt, i 5 timmar. En 4 m hög syrénbuske som behövde föryngras strök med, liksom det halvdöda hagtornsträdet. Det är med sorg i hjärtat jag sågar ner träd, men hagtornet gick tyvärr inte att rädda. Det blir ved till vår kamin istället. Och hängmattan får vi flytta till två andra träd.

Mellan varven satt vi i skuggan under blodboken och pustade och drack vatten. Det blev många vilopauser för det var rätt varmt. Puh!

På slutet gick det på ren vilja. Jag är helt slut i hela kroppen. Nu får kroppen vila i 12 timmar innan det är dags att köra med allt klipp på tippen.

Det har gått suveränt att vara så aktiv så många timmar i sträck. Att jobba med kroppen är inga problem, det är bara en njutning. Återstår att se hur det går på jobbet när jag börjar på tisdag. Där är det bara hjärnan som jobbar tyvärr.

Nu sitter jag här och njuter av hur duktig jag har varit idag och av hur fin och välfriserad trädgården blivit. Doften av blad finns fortfarande i mina näsborrar.



5 kommentarer:

hondjävul. sa...

Vad roligt att du hittat till min blogg tycker jag!

Det är något jag lärt mej, att hitta bra bloggar gör man genom att läsa kommentarer till bloggare man redan gillar. Guldgruva att klicka sej vidare till. Lika barn leka bäst eller nåt sånt.. Och nu hittade ju jag till dej också :) Gillart.

stina.

Vardagsninjan sa...

ojojoj du är förtjänt av mer en ett glas vin ;)

storstädade som ett lokomtiv igår och tog tre snapsar av en pepparmintslikör.


känner samma sak som dig det där med att arbeta med kroppen, märkte det någon gång i förra året när jag hjälpte till med att snickra, lägga golv, måla mm. kom då fram till att jag i framtiden ska ha ett yrke som är fysiskt. försöka stimulera hjärnan på något annat vis.
det var så skönt hur ångesten höll sig borta med att svettas, härja och finna lösningar och få ömma muskler. finner det aldrig i motion, men gjorde det i det där.

låter som en underbar njutning. =D=D=D wow!

kramar

Lisa sa...

Åh vad bra jobbat.
Önskar att min kropp oxå ville vara med på sånt.
Kram

KIA sa...

@Sonja Kul att du hittade hit :)

@Ninja tja, det blev lite mer än ett glas ;)
Kroppen har vi fått för att vi ska röra oss, så enkelt är det.

Kram till er båda

KIA sa...

@Lisa Små rörelser är också skönt. Prova Tai chi t.ex. Kram!