lördag 4 februari 2012

Sluta vara fåfäng

Jag var hos en ortoped igår och fick fastställt att jag har hälsporre - nog är det så alltid. Jag ska bli tejpad i fem veckor och efter det ska jag få helfotsinlägg till skorna. Därefter borde det kännas bättre, men det kan ta tid. Men jag är inställd på att det kan ta låång tid.

Ortopeden gav mig tipset att använda gympaskor. Det gjorde jag idag på jobbet och det var kanonskönt, kändes verkligt avlastande för foten. Det är inte så snyggt kanske, känns lite dumt att gå i gympaskor på jobbet, men det är till att slänga bort fåfängan, nu är det hälsan som är prio ett.

PS
Kan ju bara nämna att vårdcentralen som gav diagnosen hälsporre per telefon, sa att skor med klack kunde vara skönt att gå i. Och att ha hälinlägg. Inget av det hjälpte dock mig. De hade ingen annan behandling att ge.

Jag hade turen att få rekommenderat den här ortopeden av en kollega. Det känns ju lite mer hoppfullt när man får en behandling och inte bara får svaret att det här tar tid. Och framför allt att en läkare ta sig tid och tittar på det. Jag är inte helt nöjd med min vårdcentral.

2 kommentarer:

Vardagsninjan sa...

hoppas fötterna dina blir glada snart! gympaskor is the shit! kan bli en kul konstrast till snygga kläder och se medvetet hälsosamt. som att man är i farten och vill mycket. öhh ja du förstår kanske vad jag menar :s

kramar

(får jag länka din blogg från min blogg? det är ingen fara på taket om du inte vill. gillar dina ord.)

KIA sa...

Ja, man får se det ur rätt synvinkel så det blir nåt bra ;)

Oh, vad glad jag blir, klart du får länka mig

kramar