fredag 10 februari 2012

Inspiration

Jag var ledig idag efter att ha jobbat i lördags och F tog kompledigt. Dags för utflykt! Vi körde över bron till Danmark och vidare till Louisiana. Det var i sista minuten för att få se Ai Wei Wei's skulpturer, utställningen stänger på söndag. Mest av allt gillade jag Fountain of light, det var en perfekt dag för att se den: solens strålar gjorde att den skimrade i olika färger, kanonvackert:


Andreas Gurskys fotografier var också spännande att se. Bilderna var tagna på långt håll, de var enormt uppförstorade. De bildade mönster med många detaljer. http://www.flickr.com/photos/greatestpaka/5166603961/lightbox/

Sen är ju Giacomettis skulpturer i den fasta utställningen en favorit. Det känns som ett kärt återseende att se dem :) Några andra konstverk i den fasta utställningen (minns ej konstnärernas namn) inspirerade mig och jag blev sugen att skapa. Det ska jag imorgon. Att ha detta att se fram emot gör att jag känner mig mycket gladare. Detta var en suverän utflykt för mig :) =D

2 kommentarer:

Vardagsninjan sa...

skit vad vacker :O den ser hur läcker som helst ut.

vad härligt att det väcktes skaparlust^^ och jag gillar verkligen sjalen du har tovat ihop. ser ut som medelhavet.

kramar

KIA sa...

:) ja den var läcker.

Tack, jag älskar färgerna på min sjal...

Kram