torsdag 23 februari 2012

Min icke så väldoftande fot

Går med foten tejpad numera och ska så göra i totalt fem veckor. Foten är vriden så jag går på utsidan av foten. På så vis belastas inte inte den ömma punkten på hälen vid hålfoten. Tejpningen tål inte vatten så jag kan inte tvätta foten mer än en gång i veckan, kvällen före omtejpningen. Inte så fräscht precis, men det får jag tåla, det är ju under en begränsad tid. Jag tror inte någon annan känner lukten, den stängs ju inne i skorna ;)

Tejpningen hjälper! Jag får inte ont längre av att gå på jobbet. Jag har till och med vågat mig ut på korta promenader. Det är en befrielse att få promenera igen!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Hoppas du snart är bra i foten!! Den får lukta... :)

KIA sa...

Den är mycket bättre tack, det går åt rätt håll. Jag längtar tills jag byter ut tejpningen mot ett skoinlägg.