måndag 2 juli 2012

5,3 kg

Vi plockade jordgubbarna idag, jag och Fi. Finfina, stora Polka på finfina halmbeströdda fält. Kan det bli bättre än så? Nä Rögle bär är bäst! Vi fick ihop 5,3 kg på en halvtimma, dvs drygt 10 liter.

Min fina son, som är en mästare på att vila kroppen, la sig ner i halmen och plockade. "Åh, det här var ju skönt" mös han i solvärmen.

Därhemma frös jag in en del bär och så lagade jag jordgubbs- och krusbärssylt, med fjorårets krusbär. Så nu har vi sylt till pannkakan ikväll. Smaskens! (Ingen bra GI-måltid, jag vet. Men det var tvunget eftersom vi hade nylagad sylt.)







3 kommentarer:

Anonym sa...

Hederligt lyxlir!!!

Vardagsninjan sa...

ohhhh vad härligt!
har inte varit på jordgubbsplockning sedan jag blev tonåring och inte längre ville följa med min mor hehe.

din son verkar ha helt rätt inställning <3


varmaste kramar till dig!

KIA sa...

Självplock är bra tycker min son, för man får äta hur mycket jordgubbar man vill... Varm kram tillbaka!