måndag 2 juli 2012

16 kg

Nu har jag köpt mej en bok med GI-recept.

Snabblagad GI - 100 rätter på mindre än 30 minuter / Ola Lauritzson 2011

Jag står inte ut med min stora mage och rumpa längre (har jag sagt det förut?). Nu SKA jag gå ner i vikt. 16 kg till nästa sommar, det är väl inte för hastig nedgång?

Med GI gäller det främst att hålla koll på kolhyderaterna, att man stoppar i sig rätt sort. Det blir det svåra för mig, för jag älskar pasta, bröd osv. När jag gått ner i vikt förut har jag främst hållit koll på sockret, men nu vill jag få en helsund livsstil på köpet, med bra recept.

Startskottet går idag.


snodd bild

2 kommentarer:

Miss Manic sa...

16 kg är helt klart rimligt till nästa sommar, jag tror du kommer gå ner det snabbare, tänk att de säger att om man vill gå ner i vikt så säger de 0,5-1 kg / veckan.
Så du kanske är där redan till jul :-)
Jag ska hålla på dig hela vägen

Kram

KIA sa...

Tack jag behöver support, det har inte gått så bra hitills, men jag tar nya tag... Kram