onsdag 27 oktober 2010

Hurtbullarna

I morse hade jag och F sällskap in till Lund. Det är trevligt. Det händer tyvärr inte så ofta eftersom en av oss alltid sticker tidigt på morgonen, och den andre ser till att få iväg barnen (läs Fi) till skolan. Det var en vacker morgon, om än lite skyig. Träden bär fortfarande på sina färggranna löv, det lyser om dem även om inte solen skiner. Månen, på avtagande, syntes bakom diset.

På hemvägen cyklade jag själv. Det var väldigt blött och kallt. Det gör inte sååå mycket att det regnar på vägen hem från jobbet. Regnar det på morgonen överväger jag alltid att ta bussen. Jag är inte alltid hurtig ;)

Nu närmar sej vintern. Jag brukar göra uppehåll med cyklingen ca 3 månader på vintern, men i år har jag tänkt cykla hela året. Jag har beställt dubbdäck till cykeln, så nu finns det ingen återvändo.

Inga kommentarer: