söndag 8 januari 2012

Sömn

Tidig morgon, huset är tyst och sovandes. Jag ( ! ) är uppe först. Normalt är att när jag väl somnar kan jag sova bort halva nästa dag, det är en medicin som gör att jag sover så  djupt. Trist är dock att jag knaprar sömnpiller igen, trots att jag är ledig. Ikväll hoppas jag i alla fall kunna somna av mig själv eftersom jag är uppe så tidigt.

Jag avskyr pillerknaprande, framför allt sömnpiller. Jag skulle göra allt bara för att få slippa dem. Sover gör jag på dem, men det är ingen bra sömn, jag är trött dagen efter. Lite som dagen efter man druckit för mycket vin. Jag blir sliten när jag går på sömnpiller för länge.

Jag har dock inget val, för går jag för många nätter utan sömn ramlar jag över i psykos and I don't want to travel that road again.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Förstår din känsla ang. sömntabletter men det är bättre än att gå över gränsen känner jag iaf.
Kram Lisa

KIA sa...

Ja, absolut! Kram