onsdag 18 januari 2012

3 filmer

Såg på bio den underhållande Sherlock Holmes - A game of shadows. Välgjord, rolig och med mycket slowmotioneffekter. Ett rappt tempo både i dialog och händelser. Jag hade inte så höga förväntningar och blev glatt överraskad, den var riktigt bra.

Låg i soffan här hemma och såg den gamla Jesus från Nazareth från 1977. En långsam, stämningsfull film på bara 6 timmar... Jag kände igen den, så jag måste ha sett den som barn. En mycket väl berättad historia om Jesus som han ser ut i mina ögon.



Till sist en miniserie som var som ett knytnävslag i magen, i alla fall bitvis. Det var This is England -86, uppföljaren till This is England. Handlar om ett modsgäng. Smutsig och äkta socialrealism, några våldtäktsscener blev nästan för mycket.

Helt olika typer av filmer, men jag vill rekommendera dem alla tre.

Inga kommentarer: