lördag 21 januari 2012

Nu är det min tur att vinna en storvinst

Har inte varit utanför dörren idag. Vet inte hur jag ska röra mig utomhus när jag inte kan promenera. Att ta en cykeltur i fallande snö och blåsigt väder känns inte alls lockande. Får roa mig härinne istället. Har eldat, bäddat om,  tvättat och virkat. Lyssnat på SR1 om Juholt. Och kollat efter nytt boende i Lund.

Vi har tröttnat på vår stora trädgård, orkar inte med att pyssla om den så mycket som krävs. Har tröttnat på att pendla. Jag är dock kräsen när det gäller det nya boendet, det är mycket som ska stämma. Jag sätter mig t.ex. inte på Klostergården, Gunnesbo, Nöbbelöv, Norrra Fäladen eller Linero. Det finns ingen anledning, då bor vi bättre här. Har hittat en lägenhet som är helt perfekt, förutom en sak; priset. Behöver vinna på lotteriet för att det ska gå ihop. Men vi har inte bråttom. En dag dyker säkert det nya boendet upp, det är bara till att ha tålamod.

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Vill du ha oddsen på olika spel?! Kram "insatt" :)

KIA sa...

Ja tack!