lördag 11 juli 2009

Premiär

Semester! Äntligen ledig ett bra tag framöver. Långa lata dagar. "I'm free to do what I want any old time". Det känns underbart!

Veckorna under året kretsar kring jobb, hushållsarbete, pyssel med huset och att få barnen till rätt plats i rätt tid med rätt grejor. Det blir inte mycket tid över till något eget. En film ibland, träffar goda vänner ibland, men allt det där jag sysslade med FÖRE barnen kom, mina intressen, det har inte fått något utrymme på väldigt länge.

Nu har jag bestämt mej för att skrivandet ska få en ny chans i mitt liv. Jag börjar på min semesters första dag så att det ska hinna bli en vana tills vardagen böjar igen i augusti. Även om Internet nu skulle bli en ny byrålåda där det jag skriver aldrig blir läst av någon annan än mej själv, så spelar det ingen roll. Hudvudsaken är att jag skriver, att mina tankar och känslor får ett uttryck igen.

Inga kommentarer: