torsdag 11 april 2013

Dags att träna

Har inte tränat ordentligt sedan jag slutade cykla i oktober. Jag har bara gått promenader. Nu efter flytten har jag fått ont i ryggen igen och det beror nog på att jag är otränad.

I tisdags fick jag massage som var väldigt välgörande. Då kände jag att jag måste ta hand om mig mer. Så idag köpte jag årskort på Gerdahallen. Började så lugnt med ryggyoga, lugna rörelser för att få igång kroppen, speciellt avsedd för dem med ont i ryggen. Efteråt kändes det som jag kört igenom kroppen ordentligt, trots att det var så lugna rörelser. Det var riktigt skönt.

Nu har jag tänkt gå på ryggyoga två gånger i veckan till att börja med. Jag behöver röra mig och få igång kroppen lite mer än med bara promenader. Det är viktigt för mitt välmående, både fysiskt och psykiskt.

"Kroppen består till största del av vatten. Vattnet måste vara i rörelse annars blir det unket." Så sa en dansledare jag hade. Det tycker jag är en bra vinkling.

Inga kommentarer: