söndag 18 mars 2012

Minnen kommer till liv

Kvällens bio fick mig att tänka på min mormor, farmor och farfar. Jag saknar er. Jag tycker så mycket om er. Ni levde era liv utan stress, ni hade all tid i världen. Det var så rofyllt att vara med er. Tack kära mormor, farmor och farfar för alla minnen jag har av er. Jag har mycket att lära av er. Ert liv, ert tempo kändes rätt för mig. Så ville jag också leva.

Det är ju faktiskt så jag eftersträvar att leva nu, trots små attacker av prestationstvång som kommer över mig ibland. Jag vill inte stressa mig igenom mitt liv och få ro först när jag blivit pensionär. Jag vill ha ro nu, och det har jag för det mesta. Jag får tänka på hur priviligerad jag är. Jag har ett stressfritt liv. Så är det faktiskt, och det är jag djupt tacksam över.

PS Järnladyn var över förväntan. Meryl Streep var lysande, speciellt som gammal.

Inga kommentarer: