lördag 17 mars 2012

Att känna att jag duger

Nackdelen med att bara jobba 50% är att jag inte riktigt räknas med på arbetsplatsen. Jag är där för lite helt enkelt, jag missar för mycket. Det känns inte helt bra, speciellt som jag inte har hittat något riktigt att sysselsätta mig med här hemma, något som kunde väga upp. Jag har hittills mest chillat och tagit det lugnt här hemma, och det är väl gott nog. Tanken är ju att jag ska hämta krafter. Men jag har ändå i mig att jag borde göra något mer här hemma, visa resultat liksom. Hushållsarbetet räknar jag inte.

Det är svårt för mig att förlika mig med tanken att meningen med mitt liv är att bara vara, att bara finnas till... räcker det? Jag jämför mig ju gärna med dem som får extremt mycket gjort, de tycker jag är fantastiska! Jag gör punktinsatser, t.ex. målar fyra tavlor på två dagar. Nej jag känner väl nu när jag vaknat ur vinteridet att jag har massor med tid, men att jag inte fyller den med någonting. Jag vill få någonting gjort, som sagt visa resultat. Att gå ut i trädgården och göra fint känns inte tillräckligt. Jag är lite understimulerad tror jag.

Inga kommentarer: