måndag 19 mars 2012

Kilona

Nu vill jag att de ska rasa av mig, de där kilona, lika snabbt som jag la på dem. Jag är förbannat trött på min stora mage. Jag som hade blivit så smal :( Bilderna på mig under semestern  i juli 2010 i Italien är de sista som smal.  15 kg + är jag sedan dess.  Avskyvärt. Det är den mirakulösa medicinens baksida. Maken till matsug som den medicinen skapade har jag aldrig varit med om förut. Alltid hungrig och aldrig mätt. Konstant sugen på något att stoppa i munnen.

Nu är det dags att vända kurvan nedåt. Jag har gått ned 15 kg en gång förut, så det ska jag klara. Sen ska jag  hålla vikten för gott den här gången.

4 kommentarer:

Vardagsninjan sa...

de där lömska ovälkomnande medicinkilona. uscha. jag tar mig alltid några sekunder var dag och tittar mig i spegeln och säger att jag har den snyggaste kroppen, ibland går jag med på det. går med på det till fullo så länge jag är naken eller i underkläder. när jag får på mig vanliga kläder kan jag sällan titta mig i spegeln. jag gillar det inte, och jag gillar inte de där storlekarna som mina kläder har. men försöker samsas, säga till mig att det kvittar fullständigt. så länge jag mår lite bättre är det värt, så länge jag mår skit så kan jag få lov att vara 'större'.
jag skulle så lätt kunna ändra det, skulle kunna äta var tredje timma för att förhindra panikhungern, för att få balans på näringsintaget. jag skulle kunna ta mig ut mer och jogga och promenera, en gång om dagen. men jag gör det inte. :S

håller tummarna för att du kan gå ned de extra kilona. tror du kommer klara det galant. hoppas du gör det på ett snällt vis och samtidigt fortsätter att unna dig det som du tycker är gott och uppskattar.

kramar

KIA sa...

Tack för uppmuntran! Det behövs! Kram

Yvonne sa...

You go girl!!

KIA sa...

Det har gått över förväntan. -1,5 kg sedan i måndags. Det går alltid fort i början.