fredag 16 december 2011

Att ha gäster

Ikväll var det dags att fira 50-åringen igen, denna gång med min familj. Jag tog ledigt från jobbet idag för att det inte skulle bli stressigt, för det är ju trots allt lite att fixa med. Det ska städas, handlas, bakas tårtbotten, dukas, göras tårta, göras sallad, göras tilltugg, läggas drycker på kylning osv. Sen hade jag gjort det lätt för mej med huvudrätten; potatis och kött i ugn, färdig bernaisessås från Ica Anderssons kök. Till sist ska man ju hinna fixa till sig med kläder och smink.

Så jag var lugn och avslappnad när gästerna kom, inte stressad alls. Precis så vill jag ha det. Många gånger förrut har jag lagt ner oändligt mycket tid på maten och alla förberedelser, och sen varit totalt slutkörd när gästerna kommer. No good. Inte roligt för fem öre.

Ikväll blev en mycket trevlig kväll. Fast vi saknade förstås några.... :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en jättetrevlig kväll! God mat och dryck och trevligt sällskap! Yvonne

KIA sa...

Tack själv! Det är alltid kul att ses! Kram