onsdag 2 mars 2011

Förhoppningar

Var hos min läkare Stefan igår, vi diskuterade mest inför ansökan av sjukersättning. Jag har redan skickat in min ansökan så nu är det hans läkarutlåtande som ska till. Och så Försäkringskassans beslut förstås. 10 veckors handläggningstid har de sedan läkarutlåtandet kommit in, så jag får ha tålamod. De borde dock tillstyrka ansökan eftersom jag har den diagnos jag har.

Vi kom även fram till att jag ska sänka en av mina mediciner, och till och med försöka sätta ut den. Det är gött om det fungerar =D Jag har det lugnt och stressfritt i min tillvaro nu så det borde gå. Vi går dessutom mot ljus och värme, den period av året då jag mår som bäst. Som Stefan sa; även om det bara blir en, tre, fem månader utan medicinen så är det en vinst, för kroppen får vila från medicinen.

Inga kommentarer: