fredag 2 oktober 2009

Disciplin

Efter att jag i många år bara skrivit mail har nu skrivandet så sakta utökats. Senaste året har det blivit korta meddelanden och kommentarer på Facebook. Kul! Denna blogg förstås, men den är ju precis ny. Nu håller jag även på att arbeta med en text som legat nere ett tag. Vad det ska bli av den vet jag inte än. Jag skriver i alla fall igen! Det är härligt!

Skrivandet går hand i hand med att jag läser mer, märker jag.

Vad som nu behövs är lite disciplin. Att sätta mej ner varje dag och skriva, efter jobbet. Och sedan kanske igen efter maten och disken. Mmmmm I like the thought. Det behöver bli en vana, lika naturlig som att äta frukost.

Men var ska jag sitta? Just nu sitter jag vid min dotters dator. Oh ooh, she doesn't know... I vanliga fall sitter jag på sniskan vid servern i källaren. No good. Bad for the back. Jag hade makens bärbara förut, och den var tillgänglig tillräckligt ofta för att jag skulle nöja mej med den. Nu använder han den tyvärr hela arbetsdagen liksom på ledig tid härhemma. I've got nowhere to go. Jag blir ständigt ivägkörd.

Så en ny dator ska bli födelsedagspresenten till mej själv i år. Och med den följer naturligtvis disciplinen. Naturligtvis!

1 kommentar:

Fben sa...

Du kan låna min gamla tiils du får en ny
Ben