tisdag 11 februari 2014

Suga på karamellen

Jag har hittat en tidskrift på bibblan som jag blev stormande förälskad i. Jag skulle egentligen bara läsa en artikel någon tipsat mig om, men jag blev fast. Direkt.

Tidskriften heter Hemslöjd och har precis som namnet avslöjar artiklar om hemslöjd. Men den är mer än så. Det handlar även om folkkultur, historia och miljö, den har personporträtt, allting mycket intressant och trevligt skrivet. Den är väldigt vacker också. Gjord på lite tjockare, matt papper. Många bilder och fint designad. Den träffade mig rakt i hjärtat.

Jag lånade hem några nummer och bestämde mig för att denna vill jag ha. Så ja, jag har unnat mig en prenumeration på ett år. Första numret har redan trillat in genom brevlådan. Jag har bläddrat igenom den flera gånger, framifrån och bakifrån, tittat på alla bilder, sugit i mig dem. Texten sparar jag till sist. Jag har ingen brådska. Det är så mycket annat som ska gå så snabbt i mitt liv, men det här ska jag ta till mig långsamt, det dröjer ändå två månader tills nästa nummer kommer. Om den tar slut för tidigt lånar jag hem några fler nummer från bibblan.

Sist men inte minst ger den inspiration till eget skapande.

Bilden är hämtad från Hemslöjds webbsida

Inga kommentarer: