torsdag 2 augusti 2012

Boktips :)

Jag hade ro att sitta och läsa och tog mig igenom Extremt högt & otroligt nära av Jonathan Safran Foer på bara några dagar. Den rekommenderas! Jag satte den direkt i händerna på mamma.

Den handlar om excentriska Oscar, tio år, som försöker komma över sorgen efter sin pappa som dog i Twin Towers-attacken. Han och hans mamma kan inte riktigt nå varandra i sin sorg. Oscar får fatt i en nyckel som varit pappans, och ger sig ut på jakt efter det saknade låset. Han träffar en hel rad trevliga människor. Historien om hans farmor och farfar nystas också upp.

Charmig och mysig berättelse om ett nutida New York. Finns på ett bibliotek nära dig ;)


Bild hämtad från bokus.com

2 kommentarer:

Vardagsninjan sa...

ska ta mig i kragen och försöka hitta tillbaka till böckerna. vill läsa den jag med och blev pepp nu här av ditt inlägg.

ska försöka läsa några böcker jag har läst förr för att mjukstarta så om koncentrationen brister lite så hänger jag ändå med i historian :S

syftar på 2 aug:inlägget:
vilken tjej du har =D=D=D
modigt av henne att våga, och att allt blev bra! och modigt som du skrev av er föräldrar!

kramar

KIA sa...

Att resa till andra miljöer/kulturer/länder/världar är kanonbra, då glömmer man sitt eget elände ett tag, hittar igenkännanden, förstår samband osv.

Att börja med något man läst förr och tyckt om är ju ett bra sätt att komma tillbaka som du säger.

Ja jag har en kanontjej :)

kram