fredag 4 maj 2012

Att hitta en lagom nivå

Hej, hej :) Det var ett tag sen sist. Been out of inspiration, kind of. Och nu sitter jag här och känner att jag måste ge ifrån mig ett livstecken, sort of. Har känt det svårt att dela med mig när jag känner att mina tankar är oinspirerade och låga. But WTF here I am. Take me or leave me.

Jag har nu jobbat 50% i ett år, tidigare var det 75%. Länge har jag känt att 50% är fullt tillräckligt, men nu när den ljusare årstiden är här hade jag nog kunnat jobba mer. Jag känner mig lite otillfredsställd, lite understimulerad. Om jag bara kunde komma på något att sysselsätta mig med här hemma så hade det löst problemet.

Sen är det ju förstås det här med ekonomin. Det känns i plånboken att jag jobbar mindre. Då plötsligt skulle jag behöva koppla mina sysslor här hemma med något jag tjänar pengar på. Det blir genast svårare. Det behöver vara något jag skulle kunna leva på, men jobba med på hemmaplan. Vad sjutton skulle det vara? Några förslag?

Det är inte lätt att hitta en lagom nivå på sysselsättningen, och Försäkringskassan är ju inte de som underlättar heller. De har sina steg. Man jobbar antingen 25%, 50% 75% eller 100%. Ingenting däremellan. Jag skulle ha tyckt det var lagom med sådär 62%, skulle jag tro. Eller att jobba fler timmar under sommarhalvåret än under vinterhalvåret, det hade passat mig som hand i handske.

Någonstans får jag ändå vara nöjd med att nu håller jag mig på banan om än att jag är lite understimulerad.

2 kommentarer:

Vardagsninjan sa...

skönt att läsa ord från dig!

KRAMAR

KIA sa...

Skönt att höra :) kram