fredag 28 januari 2011

Sopranos

En del av Sopranos är familjelivet och relationen till deras tonåringar. Sist jag tittade på Sopranos var ca 12 år sedan. Mina barn var i alla fall små. Då kunde jag inte relatera till hur det är att ha tonåringar.  Nu när jag tittar har jag stor glädje av att följa Tony och Carmelas relation till tonåringarna och hur svårt det är att vara en smart och konsekvent förälder.

Som exempel:

Meadow har en fest som spårar ur. Tony och Carmela ska ge henne en bestraffning. Meadow föreslår att de ska dra in hennes kreditkort i tre veckor. Smart tycker T och C. När det gått en vecka kommer Meadow och säger att hon behöver pengar till än det ena än det andra. T sticker naturligtvis åt henne pengarna. Hur smart och konsekvent var nu det? Hur svårt är det inte att vara smart och konsekvent?

Inga kommentarer: