tisdag 21 juni 2011

Växtkraft

Jag vänder trädgården ryggen några dagar, en vecka, och allting har exploderat när jag kommer tillbaka. Det ser plötsligt väldigt vildvuxet ut. Lite för vildvuxet för min smak.

Idag har jag börjat ta mej an buskarna för att klippa dem i ett lite mindre format än de just nu befinner sej i. Jag tänkte för en gång skull börja klippa buskarna så att jag orkar göra ett bra jobb med dem, och istället lämna häckarna till sist. Att klippa buskar och häckar är sommarens största trädgårdsjobb. Det ska få ta några dagar i anspråk i år, allt ska inte stressklippas på samma dag som det brukar.

Jag njuter av att grönskan är här. Det kommer dock till en gräns när det blir för mycket. Så när häckar och buskar är klippta känns det mer välskött i trädgården. Som att klippa sitt slitna hår. En tillfredsställelse.

Inga kommentarer: