måndag 29 februari 2016

Stolt över mig själv

Jag har äntligen krossat matmonstret och börjat gå ner i vikt. Jag började i november och har nu tappat 8 kg, dvs 2 kg/månad. Det har börjat märkas på byxorna, de har blivit lite större ;) Så skönt så. Jag behöver dock gå ner ytterligare 12 kg för att nå trivselvikten. Det kommer att gå.

Jag följer ingen särskild diet utan äter det jag tycker om, men jag äter mycket mindre. Det gäller att göra av med fler kalorier än vad man stoppar i sig förstås, därför är rörelse varje dag jätteviktigt. Tre gånger i veckan går jag snabb stavgång i 6 km för att bränna lite fett. Annars går jag långa promenader eller dansar. Och så gör jag yinyogan.

Sen ska man hålla vikten när man är klar, det blir den stora utmaningen. Får inte börja tröstäta, kvällsäta eller äta för stora portioner.

Inga kommentarer: